marți, 31 decembrie 2013

Despre sărbători sau bilanţ-trilanţ anual


Ar fi de dorit ca lanţul să fi fost provizoriu şi
cu ocazia Anului Nou să-l daţi jos - definitiv!!!

Cum petrec eu, ca de altfel majoritatea românilor, de sărbători
(Grupaj adunat de prin Facebook)

[Preludiul sărbătorilor – 30 noiembrie]

Încă de la sf. Andrei, mă
pregătesc de sărbători

Să nu mă sugă vreun vampir,
Din capilare în aortă,
M-am uns complet – mujdei respir!
(Nevasta, soacra... nu-l suportă!)

[Urmează marea curăţenie generală]

Igienizare - caritabilă - de sărbători

Să golim acum balastul
De la tomberon, eternul,
Pregătindu-l cu tot fastul
Spre a găzdui... guvernul!

[Apoi, totul, în luna cadourilor şi a marilor sărbători de iarnă, începe cu tăierea porcului.]

Ignatul crizei

De Ignat, precum se ştie –
Gospodar – eu porcul tai.
Anul ăsta, de-o piftie,
Am tăiat un porc... bonsai!

[Atenţie, însă, la carnea de porc!]

Filosofia de criză a zgârcitului

Mănânc din porc doar câte-un pic
Măsor şi ultimul cârnat:
Se face, zilnic, tot mai mic…
Dar tot mai mare,-al meu ficat!

[Atenţie şi la cine şi cum găteşte această carne!]

Piftie acută (pregătită de soacră-mea)

Cu-n purcel în răcitură,
Am păţit-o rău cândva:
Când să-l savurez în gură…
A-nceput a guiţa!

[Atenţie şi la gusturi!]

Gospodina despre porci

Ceafă groasă, dezosată,
N-am avut să-i pun sub "rât";
I-am dat guşă afumată,
Ca să nu mai facă… gât!

[Recomand şi folosirea cărnii uşoare, fără colesterol!]

Cu prietenii la pescuit

Pescuind – a câta oară –
Le dădui şi astăzi clasă:
Doi obleţi, o roşioară,
Plus bibanii... dintr-o plasă!

[Evident, urmează pregătirea băuturilor adiacente bucatelor]

Invidie profesională

Ştiu că lumea cleveteşte -
Fraţii buni ai ţoiului:
Cic-o doagă îmi lipseşte,
De-am dat cep butoiului!

[Pregătit cum se cuvine, românul mai uită de necazurile de peste an]

Amnezii de sărbători

Damigeana-i plină în cămară
Şi e plină de fripturi… măsuţa;
Fi'ndcă astfel nu e singulară,
Nu mai explodează… măliguţa!

[A, să nu uităm desertul!]

Rahatul

E dulce, foarte căutat,
Ades în gură savurat,
Pe arătură e prezent…
Sau ca votant… în parlament!

[În acest timp şi membrii clasei politice se pregătesc – permanent!]

Ce se mănâncă în Parlament

Se prăjesc şi se irită,
Toţi aleşii farisei:
Cei ce nu pot să se-nghită
Şi se... papă între ei!

[Zis şi făcut! Acum aşteptăm, ca tot românul imparţial, musafirii1]
Musafiri de sărbători?!

De musafiri în aşteptare,
Pe noi, ca gazde, ne obligă;
Cum n-avem pâine, ci doar sare,
Vom pune-o iar… de mămăligă!

[Hei, da’ să nu omiteţi la pregătire ciorba de potroace – pentru dimineaţa de Anul Nou!1

Borş politic

Se-aruncă prin apa în clocot
Politica/clasă, lăută,
Se-adaugă multă cucută…
La urmă, mai trageţi un… clopot!

[Ei şi cu asta, basta! Sărbătorile s-au terminat aşa că mergeţi la muncă!]

La serviciu – după Crăciun şi Anul Nou

Veneau la chefuri, dar discrete,
Colegii dup-o săptămână;
Cu carnea pusă în pachete,
Iar şeful tot cu ea... în mână!

[În încheiere vă dau un sfat: români, lăsaţi-vă de băutură – cum am făcut Io!]

Dezalcoolizare în trei zile

Băutura am lăsat-o –
Dup-o viaţă-n chefuri dusă –
În trei zile-am şi uitat-o...
(Nu ştiu unde naiba-i pusă!)

VĂ UREZ SĂNĂTATE, FERICIRE ŞI NOROC LA ANUL ŞI LA MULŢI ANI!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Năvăliţi la comentarii şi/sau înjurături... numai să nu plângeţi!